donderdag 24 juli 2014

Omkleed chaos

Onze dag begon vandaag ookal ernstig vroeg. Kwart voor 8 bij het hotel opgehaald door de minibus. 10 min rijden en wij zijn alweer aan de andere kant van Cairns bij de Wharf. Daar stond de prachtige reef experience boot op ons te wachten.

Ineens overspoeld door super enthousiaste bootcrew op blote voeten en al. Iedereen moest op blote voeten in de boot. We kregen een hele uitleg dat de boot op bljjheid vaart dus iedereen moet blij zijn anders gaan we niet weg.

De boot was toch gestart ondanks dat er vast wel een iemand chagrijnig was. Na anderhalf uur varen en geweldig ontbijt op de boot waren we bij het rif waariedeen ging snorkelen. Alleen een paar mensen die zich hadden opgegeven gingen duiken. Zo ook ik. Ik was echt zo van okaayyy wat gebeurd er nu allemaal. Bikini, wetsuit, en bril op en aan engaan. Ik was weer eens de laatste die aankwam. -.-

Ik kreeg de naam 'holland' en 'babe' omdat ze de 'r' niet normaal kunnen uitspreken. Voor mij ging de uitleg en alles een beetje snel dus het was zo van: holland let je op, holland hou je masker op, holland doe je armen om de luchttank, holland doe je bril strakker, holland doe je flippers sneller aan, want je moe het water in. En toen werd ik erin gegooit.

Was wel ff wennen zo onderwater ademen, eerst lichte paniek. En toen was het geweldig en ging ik als een gek koraal zitten aaien en vissen achtervolgen en op het anker zitten. Het aller leukste was nog dat wanneer je het zand op de grond aangeraakt allemaal zandgekleurde visjes naar boven zwemmen. Dus met je nagaan als je op d grond springt met je flippers. Onderwater zijn ook foto's gemaakt dus dat word interessant.

Boven het water ben ik gelijk gaan snorkelen. Nog steeds echt cool, maar niet zo indrukwekkend als je net heb gedoken.
Tijdens het snorkelen van mij werd oma aangeboden op de glazen boot te kunnen rondje varen door de rif, ze wilde niet omdat ik niet zou weten waar ze zou zijn. Maar gelukkig heeft de crew haar overgehaald met de wijze woorden:‘ je laat haar toch niet alleen plezier hebben, terwijl je wacht.'

Hierna was de lunch
Ook echt super op de boot! Goeie kok!

We gingen naar een volgende locatie en je kon je opgeven voor een 2e duik. Nou natuurlijk 2e duik ook gedaan. Ineens veel minder mensen die wilde dus we mochten de tweede keer veel langer :) de hele zuurstof fles op zegmaar. De tweede keer hoefden ze ook niks meer uit le leggen. Gwn, holland pak je zooitje en ga maar het water in. Dus okay! Ik was wel de eerste die de zuurstofvles leeg had, omdat ik als enige hyperenthousiast elke vis volgde.  En der waren veel vissen! Super mooie kleuren, schildpadden, nemo's en vet cool koraal veel vissen waren groter dan mij dus dat was pittig eng in het begin. Geen witte haaien jammer genoeg.

De tweede keer had ik een skill geleerd om de adem ding uit je mont te halen en dan zegmaar ff niet te ademen en dan super dichtbij een bepaald soort koraal te zwemmen ( wanneer je dat mond ding weer indoet moet je eerst 2 roepen en dan kan je weer ademen, wanneer je 2 roept komen r ook super veel bellen) dus dan doe je dat en al die kleine visies gaan dan als gekken uit dat koraal.

Ik ben echt een terrorist van de zee...

Ik heb ook een blauw licht gevend stukje koraal mee genomen als souvenirs. Het werd paars boven water, blijkt dat ik hem heb vermoord...

Sorry, zee ik kan er ook niks aan doen dat ik zo ben.

Terug gevaren na de tweede duik, nog vrienden gemaakt binnen me duik groepje, en me snorkelbuddy was ook super aardig.

En daaf nog eens bovenop ik ben niet verbrand'!

Top dag

Was voor mij echt een vette levenservaring. Ik ga later me duikbewijs halen! # vastberadenheid.

Foto's van onderwater komen nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten